Wednesday, May 17, 2017

#16 Hari Baik Buruk Kita

Hari ni kerja bermula dengan perasaan cuak, sebab ada Production Obeya - we present our project/activity status to our ED. Mesti ada yang pedas kena tembak, so nobody like Obeya unless for kaki gosok bos.

Aku, seperti biasa adalah jenis orang suka buat kerja lambat, tetapi dah tetapkan yang presentation aku akan mula disiapkan start pukul 11 pagi dan akan siap sebelum pukul 1 petang. Last hope that the Obeya ni dibatalkan saat akhir, aku tanya RSK, "Jadi ke bos Obeya?", penuh pengharapan.

RSK jawab, "Aku tak pasti, aku dah tanya atas, tunggu respond. So far, kita assume jadi je". "Cheit", jawabku. Cuma dalam hati, malas la layan Obeya. Aku pun turun ke line untuk submit form ke group leader aku. Naik balik sebab terlupa nak bawak paper untuk Obeya.

"Fuh legaaaa, Obeya pospont minggu depan", RSK cakap kat aku bila aku masuk semula ke office. Dengan hati yang tersayu lara, you sir, get my full respect. Good news, at last.

Selepas beberapa minit berlalu, masuk satu SMS dari MSS, berita kematian isteri seorang Senior Manager sini. Damn, hati tersentak. Bagaimana perasaan aku nanti kalau aku yang berada di tempat dia. Sedih....tak mampu nak dibayangkan.

Kini, Apple Hijau terbayang terus dalam minda........

No comments:

Post a Comment