Sunday, August 7, 2016

#2 Pokemon Go

Semalam aku ada install Pokemon Go di handphone aku. Walaupun internet dah lembab tapi aku tetap nak install jugak. Bukan sebab minat sangat, cuma nak tahu apa betul permainan ni sangat addicted seperti yang diperkatakan. Lagipun group whatsapp Jejaka Idaman pun selalu heboh pasal game ni.

Bila dah install, malam tu jugak aku dapat tangkap 5 ekor Pokemon. Tak ke mana pun, hanya dalam rumah sahaja mainnya. Tapi bila main, konsep game ini yang menangkap Pokemon in real life situation menyebabkan di awal permainan sangat addicted. Memang terasa nak travel macam Ash Ketchum tu jelajah seluruh dunia.

But pagi ni, ada 'discussion' yang serius dengan cik Apple Hijau. Bincang segalanya dari sudut pandang hukum, kenapa Majlis Fatwa Wilayah Persekutuan keluarkan hukum, kelekaan orang yang main game tu sampai mengabaikan orang sekeliling dan sebagainya. Akhirnya, aku mengiyakan dan setuju untuk hanya main sendiri tanpa melibatkan dia utk bincang atau sembang tentang game ini. Dia tak suka.

Walaubagaimanapun, bila jalan ke Shah Alam petang hari ni pun, aku still buka game ni, cuma tak tunjuk ke cik Apple Hijau. Sebabnya, nak rasa macamane perasaan bila main game ni. Tak pasti la sama ada dia perasan atau tak, cuma aku tetap tumpu pada dia bila kami jalan-jalan di Plaza Alam Sentral. Banyak jugak Pokemon aku tangkap..hahaha!

Bila tiba malam, selepas 51 ekor Pokemon ditangkap hanya dalam masa 24 jam, sekarang dah jadi agak slow dan boring. Sebabnya kita perlu travel, berjalan sana sini untuk terserampak dengan Pokemon. Pokemon yang muncul pun sama je yang muncul. Jadi, bila duduk rumah habis dah semua Pokemon kawasan blok aku ni dah ditangkap. So, tutup je lah game ni.

Kita tengok sampai bila game ni boleh bertahan. Pada pandangan aku, akan sampai masanya jugak aku akan boring dan uninstall game ni. Let's wait and see...

No comments:

Post a Comment